Förstörda dygn i Goa

Astrid och medföljare köpte en paketresa på 15 dagar till goa i In­dien av Apollo resor AB. Tre da­gar blev förstörda på grund av att det rum de fick när de kom fram var långt ifrån vad de bokat. Det var smutsigt och fuktigt, hade så kallad markbalkong i stället för balkong och låg mot hotellets bar. Efter tre dagar fick de byta till ett rum som saknade balkong. Efter ytterligare två dagar fick de äntligen ett rum som motsvarade vad de hade bokat.

I Goa blev Astrid erbjuden 70 dollar i kompensation till en bör­jan, sedan 150 dollar. i efterhand erbjöd Apollo 2 000 kronor. Astrid ville dock ha full ersättning för de tre första dygnen med 3 275 kronor och 1 000 kronor i ersättning för två dygn i rum med för låg standard. ARN konsta­terade att det hade varit fel på tjänsten eftersom resenärerna inte fått det rum de bokat förrän efter fem dagar. Det ledde till att nämnden rekommenderade Apollo att ge Astrid prisavdrag med 3 000 kronor. Det fick hon.

Astrid hade också krävt ersätt­ning för förlorade semesterdagar och förlorat arbetslöshetsunder­ stöd, men det fick inte nämndens bifall.

Redaktör: Gudrun Hjelte

Kommentarer

Kommentera

Kommentera gärna våra artiklar, men tänk på att Råd & Rön inte har möjlighet att ge personlig rådgivning. Vänligen vänd dig till din kommunala konsumentrådgivare.