Råd&Rön använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Jag accepterar

Arn-fall: Blött i kängorna

Beatas nya kängor var inte vattentäta.

boots

Inför höstrusket köpte Beata ett par kängor för en tusenlapp på Ryns Skor i Västerås. En knapp månad senare gick hon ut på en frostnupen gräsmatta med kängorna. Redan efter fem minuter kände hon att skorna läckte. Hon hade blöta fläckar på strumporna. Beata krävde att få häva köpet. Ryns Skor sa nej och hävdade att det inte var något fel på sömmarna runt sulan. Kängorna hade inte marknadsförts som vattentäta.
Arn har sett foton på kängorna. Beata har inte kunnat visa att det är fel på dem eller att hon har kunnat anta att de skulle vara vattentäta. Nämnden avslår ­hennes krav.

Christina_Farm_byline
Cristina Farm
Text
radron@radron.se
Christina Alvner
Illustration

Beslut i Allmänna reklamationsnämnden

Texten refererar till ett beslut från Allmänna reklamationsnämnden. 

Är du missnöjd med en vara eller en tjänst ska du klaga där du köpt den. Avvisas dina klagomål bör du vända dig till den ­kommunala konsument­väg­ledningen. Om problemet ändå inte går att lösa kan du göra en skriftlig ­anmälan till Allmänna rekla­mations­nämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Anmälnings­blanketter kan hämtas på ARN:s webbplats arn.se.

Stöd Råd & Rön

Gillar du texten du läser? Råd & Rön är kommersiellt oberoende och en av ytterst få tidningar utan annonser. När du prenumererar får du tillgång till alla våra tester, guider och artiklar. Dessutom stödjer du Sveriges enda konsumenttidskrift.

Bli prenumerant
Arn-fall
golvbrunn

Golvbrunnen inte godkänd

Malin fick riva upp badrummet.

Arn-fall
soffa-kuddar

Strama soffan tappade stilen

Emma bankade förgäves på soffkuddarna.

Arn-fall
golvbrunn

Golvbrunnen inte godkänd

Malin fick riva upp badrummet.

Arn-fall
soffa-kuddar

Strama soffan tappade stilen

Emma bankade förgäves på soffkuddarna.