Råd&Rön använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Jag accepterar

Arn-fall: Discokurs blev streetdance

Åttaåriga Milla fick inte stuffa disco som planerat.

discodans

Danscenter i Åmål ordnade dans­kurser för barn. Susannas åttaåriga dotter Milla ville gärna gå en discokurs och Susanna anmälde henne. Men efter första kursdagen ville Milla inte fortsätta, discon hade bytts ut mot streetdance, och det var hon inte intresserad av. Milla berättade för Susanna om bytet. Susanna avbokade då kursen och ville ha tillbaka kursavgiften på 1 100 kronor. Men avbokningen kom två dagar för sent, sa Danscenter. De tyckte också att det räckte med att informera barnen om bytet av dans. Att kontakta föräldrarna, som ju ansvarade för bokningarna, ansåg de inte vara nödvändigt.

ARN säger att Danscenter brustit i sin information. De skulle direkt ha informerat Susanna, som var avtalspart, om kursbytet. Susanna har inte heller fått tydlig information om avboknings­reglerna. Danscenter ska därför betala tillbaka 1 100 kronor till Susanna. Det har ­företaget gjort.

ingrid-jacobsson_byline
Ingrid Jacobsson
Text
radron@radron.se
Christina Alvner
Illustration

Beslut i Allmänna reklamationsnämnden

Texten refererar till ett beslut från Allmänna reklamationsnämnden. 

Är du missnöjd med en vara eller en tjänst ska du klaga där du köpt den. Avvisas dina klagomål bör du vända dig till den ­kommunala konsument­väg­ledningen. Om problemet ändå inte går att lösa kan du göra en skriftlig ­anmälan till Allmänna rekla­mations­nämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Anmälnings­blanketter kan hämtas på ARN:s webbplats arn.se.

Du läser nu en gratis artikel hos Råd & Rön

När du har läst den här artikeln har du inga gratis artiklar kvar den här månaden. Bli prenumerant nu och läs så många artiklar och tester du vill.

Bli prenumerant