Hoppa till innehållet

Råd&Rön använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Fråga oss Resor och transporter

Fick betala oväntad hotellskatt

Fråga: Vi åkte till New York i maj. Flyg och hotell bokades via telefon hos Ticket och betalades direkt. Eftersom det var en paketresa, med allt betalt på förhand, blev jag förvånad när vi vid utcheckning fick betala hotellskatt på cirka 2400 kronor. På Ticket sa de att det i bekräftelsen, som mejlades till min man efter telefonbokningen, fanns information om att avgifter kan tillkomma. Tyvärr upptäckte vi inte dessa rader. Kan de göra så?
Anne Marie Levin-Jacobsen

Svar: Du ska få information om paketresans samman­lagda pris, inklusive skatter, samt tilläggsavgifter och andra kostnader som kan tillkomma. Om återförsäljaren inte informerar om priset korrekt är du inte skyldig att stå för tillkommande kostnader. Ticket bör i egenskap av återförsäljare betala dem. Gör de inte det kan du göra en anmälan till Arn.

Det här är Råd & Röns frågespalt

Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt. 
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen ­förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.