Hoppa till innehållet
Fråga oss Betalning och avgifter

Jag fick inget kvitto

Publicerad

Fråga: Jag fick inget kvitto sist jag var och handlade. Måste inte butiken lämna det?

Svar: Jo, sedan 1 januari 2010 är det lag på att butiken måste erbjuda kunden ett kvitto. Bestämmelserna i lagen gäller kontant betalning, det vill säga när du betalar med kontokort eller med sedlar och mynt.

Läs mer: http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/dina-rattigheter-som-konsument/kvitto

Det här är Råd & Röns frågespalt

Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt. 
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen ­förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.