Hoppa till innehållet

Råd&Rön använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Fråga oss Tele, tv och internet

Varför inga skriftliga kampanjer hos Tele2?

Publicerad

Tele2 ringde och sa att de har en kampanj om bredband. De sa att de inte kunde skicka erbjudandet med e-post då det var en kampanj. Hur i herrans namn ska man kunna bestämma ett abonnemang per telefon, de pratar ju om så mycket. Varför kan de inte skicka skriftligt?
/Ann-Marie Lördal

Svar: Joel Ibson, kommunikationschef på Tele2, säger att de ibland bara har kampanjer via telefon som inte finns tillgängliga på webben. Men för att skapa mer tydlighet får kunden alltid skriftlig information och den som är intresserad av ett erbjudande över telefon får ett sms med mer detaljer. Sedan har man 24 timmar på sig att tacka ja till erbjudandet och gör man det får man ytterligare en skriftlig bekräftelse via mejl eller på posten.

Det här är Råd & Röns frågespalt

Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt. 
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen ­förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.