Hoppa till innehållet

Råd&Rön använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Fråga oss Tele, tv och internet

Be om information av telefonförsäljaren

Fråga: Kan jag lita på att jag bara får hem information om tjänsten och inte blir bunden av ett abonnemang, då de ringer och vill erbjuda mig el, tv, tele, internetabonnemang el dyl.

Svar: Nej det kan du inte. Om säljaren bara får provision för sålda abonnemang skickar hen med största sannolikhet hem ett avtal till dig även om du bara bett om information. Därför är det bättre att du tackar nej om du är osäker på om du vill köpa tjänsten. Men även om du skulle tacka ja så kan du alltid ångra dig. Du har 14 dagars ångerrätt från det att du tackade ja. Kommer informationen om ångerrätten först med välkomstbrevet räknas de 14 dagarna från när du tog emot brevet.

Läs mer på www.hallakonsument.se

Det här är Råd & Röns frågespalt

Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt. 
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen ­förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.