Hoppa till innehållet

Råd&Rön använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Fråga oss Tele, tv och internet

Betalar abonnemang som inte fungerar

Fråga: Jag har ett abonnemang på två år hos Tre, men det har aldrig fungerat på grund av dålig mottagning. Därför skaffade jag ett abonnemang hos Telia, som fungerar bättre. Varje månad betalar jag nu för något som inte fungerar till Tre och jag tycker inte att det är riktigt. Vad säger konsumentlagen?
Aarno

Svar: Om du inte fått speciella löften av Tre kring täckningen säger utslag i Allmänna reklamationsnämnden att dålig täckning inte är ett skäl för att säga upp ett abonnemang i förtid. Det anses vara allmänt känt att mobil­täckning varierar på olika ställen och det är kundens ansvar att kontrollera täckningen på den plats där hen ska använda tjänsten.

Det här är Råd & Röns frågespalt

Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt. 
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen ­förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.