Är rörmokaren skyldig att fixa en ny pump?
Tidigare i år upptäckte jag att jag inte hade något vatten i huset. En rörmokare kom och bytte en del i pumpen, men den funkade i alla fall inte. Jag köpte en ny pump, men en dag senare läckte den från kopplingarna. Rörmokaren hämtade pumpen och den skickades tillbaka till företaget den köptes ifrån. Det har nu gått en månad och jag har inte fått någon ny. Rörmokaren hävdar att han har startat ett garantiärende hos företaget, men jag menar att det är hans skyldighet att fixa en ny pump så att jag har vatten hemma. Vem har rätt och vad har jag för betalningsskyldigheter?
/ Veronica Nilander