I nummer 3 skrev ni att ett svenskt äpple hade flest gifter. Sedan lång tid tillbaka skalar jag alltid äpplen, men blir det bättre? De mikropartiklar som sprutas på frukten går väl rakt igenom skalet? Beträffande bananer, går besprutningen igenom det tjocka skalet? Oron över detta gör att jag slutar äta frukt och grönt.
/ Becke