Hoppa till innehållet

Råd&Rön använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen.

Fråga oss Fel på vara eller tjänst

Måste skorna till Estland?

Fråga: Jag beställde skor från Sparköp Postorder AB som jag returnerade samma dag som jag fick dem. Sparköp har meddelat mig att jag inte får ersättning förrän de har skickat vidare mina returnerade skor från Borås till Estland för returhantering och godkännande. Ska det inte anses tillräckligt att returnerad vara har kommit till Sparköp Postorder AB i Borås?

Svar: Enligt lag är företaget skyldigt att betala tillbaka vad du har betalat senast 30 dagar från det att du meddelar att du ångrar dig. Får du inte tillbaka dina pengar inom denna tid kan du vända dig till Krono­fogden och ansöka om betalningsföreläggande.

Det här är Råd & Röns frågespalt

Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt. 
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen ­förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.