Hoppa till innehållet
Fråga oss Övrig konsumenträtt

Musikalbolag har gått i konkurs

Publicerad

Fråga: Jag har köpt biljetter till en musikal där bolaget nu gått i konkurs. Företaget som jag köpt biljetterna av har bara förmedlat köpet och tar inget ansvar. Vad kan jag göra?

Svar: Du kan skriva till konkursförvaltaren och kräva tillbaka dina pengar. Dessvärre prioriteras krav från konsumenter lågt och det brukar sällan blir några pengar ur konkursboet. Har du betalt med kreditkort kan du vända dig till den bank som ställt ut kortet och kräva att banken betalar tillbaka dina pengar. Vid betalning med kreditkort har du rätt att ställa samma krav på banken som på bolaget som gått i konkurs.

Det här är Råd & Röns frågespalt

Du hittar svaren på 100-tals andra konsumentfrågor här i Råd & Röns frågespalt. 
Svaren görs av tidningens redaktion och professionella konsumentvägledare på Råd & Röns dotterbolag.
Har du en konsumentfråga? Skriv till oss på radron@radron.se. Redaktionen ­förbehåller sig rätten att korta och redigera insända texter. Av resursskäl kan tyvärr inte alla insända frågor besvaras.