Hoppa till innehållet

Tvister: Ögonbrynen blev för tjocka

Beslut i Allmänna reklamationsnämnden.

Publicerad

De tatuerade ögonbrynen hade bleknat, tyckte Monica, och gick till Linn Queen Beauty i Sollentuna för att få nya. De tittade på bilder av olika ögonbryn och Monica valde dem hon ville ha. Tatueringen skulle kosta 4 000 kronor. Men en vecka senare kontaktade Monica salongen. Hon var missnöjd och tyckte att brynen hade blivit för tjocka och färgen var annorlunda än den hon hade haft tidigare. Hon ville ha tillbaka minst 2 000 kronor. Linn Beauty hävdade att man inte kan se resultat efter en vecka, tatueringen måste läka först och färg fyllas i efter tre–fyra veckor. Monica var inte färdigtatuerad och salongen ville inte lämna tillbaka några pengar.

Arn har granskat insända foton och bedömer att tjänsten inte är felaktig eller att salongen har brustit i fackmässighet. Monicas krav avslås därför.

Beslut i nämnd för alternativ tvistlösning

Texten refererar till ett beslut från en nämnd för alternativ tvistlösning. 

Om du hamnar i en konflikt med ett företag och inte lyckas lösa den kan du anmäla ärendet för att få saken prövad. Allmänna reklamationsnämnden (Arn) har flera olika avdelningar som prövar de flesta typer av ärenden. Det finns även andra nämnder som prövar konsumenttvister, exempelvis Fastighetsmarknadens reklamationsnämnd (FRN), som avgör tvister mellan mäklare och konsumenter.

Vilka nämnder som är godkända för alternativ tvistelösning avgörs av Kammarkollegiet. En lista på godkända nämnder med kontaktuppgifter hittar du här