Hoppa till innehållet

Liten operatör får flest att ångra anmälan

Aktivt arbete för nöjda kunder eller press för att bli av med anmälningar från missnöjda konsumenter? Mobiloperatören Fibio slår rekord i antalet tillbakatagna anmälningar hos Konsumentverket som nu inleder en tillsyn.

Publicerad

Flera av anmälningarna mot Fibio handlar om personer som trott att de blivit uppringda av sin befintliga operatör när det i själva verket har varit säljare som arbetat för Fibio i andra änden av linjen.

Operatören Fibio Nordic AB säger sig ha Sveriges nöjdaste kunder. Trots det har företaget många anmälningar hos Konsumentverket. Sedan 2019 finns 95 anmälningar mot företaget, där majoriteten gäller vilseledande marknadsföring eller oskäliga avtalsvillkor. Men det som verkligen sticker ut är att anmälan i 74 av ärendena registrerats som tillbakatagen. Inget annat företag kan jämföra sig med de siffrorna.