Hoppa till innehållet

Här är företagen som lämnar resenärerna i sticket

Resebyrån Travellink gör sig otillgänglig både för sina kunder och för Allmänna reklamationsnämnden. Nu toppar företaget värstingligan med antal reseärenden på Svarta listan.

Publicerad

illustration av man som gömmer sig bakom datorskärm, vid dörren ligger hög med oöppnad post

Både resenärer och Allmänna reklamationsnämnden har svårt att få svar från reseföretagen på Svarta listan.

Att få resan förstörd av inställda flyg eller förlorat bagage är inte roligt. Ännu tråkigare blir det om du inte får hjälp av företaget du köpt resan av. Med vår senaste uppdatering av Svarta listan inräknad finns 417 ärenden där reseföretagen inte ersatt sina kunder. I toppen av den listan hittar vi resebyrån Travellink som har 60 ärenden där företaget valt att inte följa nämndens rekommendationer. I majoriteten av ärendena har företaget valt att inte ens svara Arn på frågor. Totalt handlar det om 635 035 kronor som Arn tycker att företagen ska ersätta sina kunder med. Ärendena handlar om allt från inställda flyg till extra kostnader för hotellrum.

Mer att läsa från Svarta listan